SHARE
WinterTri Challenge 2017

Peste puțin timp va avea loc primul concurs de triatlon din 2017, WinterTri Challenge (18 februarie 2017, vă puteți înscrie aici).

Moș Ion Roată este unul dintre partenerii tradiționali ai acestui eveniment, la această ediție fiind pentru al patrulea an la rând sponsor tehnic. Am trăit acest eveniment sportiv și din postura de participanți și vrem să împărtășim experiența noastră și altor sportivi amatori, aflați poate la prima participare la un concurs de triatlon.

WinterTri Challenge este un concurs de triatlon atipic, ordinea probelor de participare fiind diferită față de un concurs organizat după regulile generale ale acestui sport. În mod normal, ordinea probelor în cadrul unui concurs de triatlon este înot-ciclism-alergare. La Izvorani ordinea va fi alergare-ciclism-înot. Trebuie să vă dozați efortul în funcție de această configurație.

Nivelul de adrenalină va fi mare, se lua startul în forță, dar dacă nu ați mai participat la acest concurs nu forțați, mențineți nivelul de efort la alergare undeva la 75-80%, altfel riscați să fiți foarte obosiți la proba de ciclism.

O scurtă paranteză: pentru a fi un concurs echitabil, de câteva ediții încoace organizatorii au luat decizia ca în cadrul WinterTri Challenge să fie permise doar bicicletele de tip mountain bike. Sunt acceptate bicicletele de tip cross-country, însă nu sunt acceptate bicicletele de tip ciclocross și cursierele, tocmai pentru a oferi șanse egale tuturor. Veți fi însă mai avantajți dacă veți folosi o bicicletă mountain bike 29er, roțile mari vă vor ajuta să dezvoltați o viteză superioară, iar traseul plat este perfect pentru acest tip de biciclete.

Nu știm la ce să ne așteptăm în luna februarie. Poate ploua, dar la fel de bine poate ninge. Dacă ne raportăm la edițiile trecute, de fiecare dată a fost cel puțin frig și vânt. Prin urmare, alegeți cu grijă echipamentul de concurs și luați în calcul mai multe scenarii pentru ziua concursului.

În funcție de vreme, proba de ciclism poate rezerva și alte surprize, cum ar fi șleaurile. Aveți mare grijă cum treceți dintr-o parte într-alta. O altă situație ce vă poate pune la grea încercare rezistența este zăpada afânată. Dacă va ninge, vor exista multe momente în care va trebui să luați bicicleta în spinare și să fugiți cu ea!

Cum spuneam și mai sus, nu trageți prea tare la alergare, veți avea de luptat și cu proba de ciclism. În cazul unui concurs de triatlon clasic, ritmul cardiac pe care-l avem când ieșim din apă este mult mai mic decât cel pe care-l vom avea după ce vom fi terminat proba de alergare de la WinterTri Challenge.

Proba de ciclism este relativ scurtă, 12 km, dar vă sfătuim să începeți cu rapoarte ușoare, pentru a încălzi complet mușchii picioarelor. Pe măsură ce vor trece kilometri veți putea trece la pinioane mai mici și poate chiar la foaia cea mai mare.

La proba de ciclism veți avea nevoie de forță, explozie, coordonare, echilibru și o bună respirație. Stăpâniți-le și veți avea un rezultat bun. Dacă nu v-ați antrenat însă în ultimul timp, pe bicicleta staționară sau pe home trainer, păstrați-vă forțele și pentru ultima probă, 500 de metri de înot în bazin olimpic.

Poziționarea este foarte importantă. Pedalați pe partea dreaptă, pentru a putea permite altor concurenți mai puternici ca voi să vă depășească. Depășirea se face întotdeauna pe partea stângă. Pentru a evita un accident nedorit, atunci când pedalați anunțați-vă concurentul din față de intenția voastră, va ști că trebuie să rămână pe trasa sa.

Regulamentul concursului nu specifică dacă este permis sau nu mersul la plasă. Prin urmare, dacă aveți posibilitatea, mai ales dacă bate și vântul rău, mersul la plasă este binevenit, vă poate salva o mare parte din energie. Dacă nu aveți experiență cu pedalatul la plasă, vă sfătuim să nu testați tocmai în concurs această manevră. Vă puteți accidenta serios și puteți influența accidentarea și altor concurenți.

Atenție la gropi! Traseul este în cea mai mare parte plat. Se va pedala mult pe asfalt, dar vor fi și zone de trail. În unele locuri există gropi, pedalați cu atenție, ocoliți-le și evitați să faceți pană.

Nu uitați să vă hidratați! Proba de ciclism este scurtă, afară va fi frig, mai mult ca sigur că nu veți simți nevoia de a vă hidrata. Nu uitați însă să o faceți, dezhidratarea duce la crampe și, mai rău, vă veți pierde energia.

Țineți minte unde ați pus bicicleta în zona de tranziție. După ce veți termina proba de ciclism va trebui să vă lăsați bicicleta în locul corespunzător numărului vostru de concurs. Există riscul ca în febra concursului să uitați unde este acest loc și să pierdeți mult timp până la identificarea lui. Înainte de startul concursului întipăriți-vă bine în minte locul, eventual lăsați-vă un semn distinctiv în dreptul bicicletei (poate fi rucsacul cu echipamentul de înot).

Îi rugăm pe triatloniștii experimentați să intervină și să ne împărtășească și alte sfaturi utile de luat în seamă pentru o experiență cât mai plăcută și eficientă a probei de ciclism de la Winter TriChallenge.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here